Узагальнення досвіду роботи

ht                             Анотація
Тема досвіду:  «Екологічне виховання дітей в  групі продовженого дня»
Автор досвідуМачула Алла Володимирівна
Адреса досвіду:  Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 77
                            Запорізької міської  ради Запорізької області
       В основі даного досвіду лежать принципи екологічного виховання:       цілеспрямованість, систематичність і безперервність спілкування школярів із довкіллям у процесі пізнавальної, ігрової, трудової та інших видів діяльності;
єдність інтелектуального та емоційно-вольового начал у діяльності учнів із вивчення й поліпшення стану довкілля;
взаємозв’язок локальних, регіональних і глобальних екологічних проблем;
прогностичність, що передбачає відповідальність за збереження середовища життя для майбутніх поколінь .
     Екологічне виховання дітей молодшого шкільного віку є  пріоритетним   напрямком   в роботі школи,  складовою  частиною  єдиного процесу становлення та розвитку людини, в центрі якого стоїть формування гуманного, тобто морального, практичного середовища на основі розуміння власної відповідальності за себе і за своє оточення .
       Екологічне виховання - систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів екологічної культури. Завдання екологічного виховання полягає у формуванні екологічних знань, вихованні любові до природи, прагненні берегти, примножувати її, формуванні вмінь і навичок діяльності в природі.
Основними завданнями екологічного виховання є:
-засвоєння провідних ідей, понять та наукових фактів, на базі яких визначається оптимальний вплив людини на природу відповідно до її законів;
-розуміння цінності природи як джерела матеріальних та духовних сил суспільства;
-оволодіння прикладними знаннями, практичними вміннями та навичками природокористування, розвиток здатності оцінювати стан оточуючого середовища, приймати правильні рішення щодо його покращення, передбачати можливі наслідки своїх дій і не допускали негативних впливів на природу у всіх видах суспільно-трудової діяльності;
Технологія «Екологічного виховання дітей в  групі продовженого дня» сприяє вирішенню наступних проблем:
- оволодіння  певнимии  знаннями та вміннями,  розвиток емоційної чуйності, вміння та бажання активно захищати, покращувати, ушляхетнювати природне середовище;
- належне відношення до навколишньої природи, правильне розуміння і бачення,  які закладаються в період дошкільного та молодшого шкільного віку;
- для усунення наслідків екологічної депривації направити роботу на стимулювання у дітей розвитку чуттєвого сприйняття їх безпосереднього оточення, для цього використовувати вправи на тренування органів чуття.
- активізація пізнавальної діяльності   під час спостережень на прогулянках.
Вид досвіду за характером новизни – раціоналізаторський. Слід зазначити індивідуальну особливість педагогічного стилю вихователя в проектуванні виховного процесу, а також  педагогічні знахідки автора «Екологічне виховання дітей в  групі продовженого дня», арсенал  науково-методичного забезпечення технології сучасного екологічного виховання,  системи різнопланових та різнорівневих  вправ для поглиблення знань, формування екологічної компетентності, підвищення екологічної культури; розвиток потреб гармонійного спілкування з природою;  збагачення кругозору дітей;  розвиток спостереження, уваги, пам'яті, мислення; розвиток почуття співчуття, співпереживання представникам тваринного і рослинного світу;
 Новизна  «Екологічного  виховання  дітей в  групі продовженого дня»   полягає в інтеграція. Вона передбачає взаємопроникнення різних видів діяльності (спостереження, дослідження, бесіда, гра, екологічні вікторини та ін.). Завдяки різноманітним формам і методам роботи відбувається збагачення морального досвіду дітей, виховання позитивних якостей особистості, формування етичних і естетичних почуттів, виховується дбайливе ставлення до природи, прагнення змінити світ на краще; використання індуктивного методу пізнавальної діяльності; використання ІКТ під час бесід, виховних заходів, елементів дослідницької роботи; проведення годин спілкування з природою.
Теоретичною основою «Екологічного виховання дітей в  групі продовженого дня» є  технології організації  виховного процесу, в основах яких лежать створення вихователем дослідницької пошукової діяльності школярів із розв’язання   проблем, у ході якої формуються нові знання, уміння, навички природокористування,  та розвиваються здібності, активність, зацікавленість, ерудиція, творче мислення та інші особисто значущі якості та активізація пізнавальної діяльності.  
Сутність «Екологічного виховання дітей в  групі продовженого дня»    полягає в проектуванні виховного процесу як активної пізнавальної діяльності учнів, що спрямовується  вихователем і базується на розвиток  здатності оцінювати стан оточуючого середовища, розвиток знань законів живої природи, розуміння суті  взаємин живих організмів з навколишнім середовищем і формування умінь управляти фізичним і психічним станом; прищеплення  початкових екологічних  навичок  та умінь – поведінкових,     пізнавальних,     перетворювальних.
 Головна ідея «Екологічного виховання дітей в  групі продовженого дня»   – створення умов для пізнавального розвитку учнів, розкриття сутності світу природи - середовища перебування людини, яка має бути зацікавлена у збереженні цілісності, чистоти, гармонії в природі. Це, зокрема, вміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею.
 Реалізація матеріалу  «Екологічного виховання дітей в  групі продовженого дня»   дозволяє підвищити якість виховного процесу,       формувати  в учнів розуміння необхідної гармонії людини з природою; - оволодіти знаннями про природу (зокрема свого краю);  виховувати  почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі; формувати готовність до активної екологічної діяльності та основ глобального екологічного мислення.     Екологічна освіта розглядається як один із найпотужніших важелів повороту людства в його ставленні до навколишнього середовища від руйнівного, споживацького до конструктивного, бережливого, відновлювального.
Технологія досвіду  містить у собі  такий  аспект:
        Ознайомлення молодших школярів з рослинами та тваринами: «прокладання» екологічних стежинок, розробка маршрутів і екскурсій і екологічних прогулянок; організація екологічних проектів, зокрема, «Моє дерево»; проведення екологічних свят і бесід; вивчення правил поведінки на природі; проведення екологічних ігор та вікторин.

 tps://drive.google.com/open?id=1-xKD_FxYqkEzz6aBphlSgj9Qzm1yku96N45kginK8ao

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Міжособистісні відносини в дитячому колективі. Булінг, види та протидія булінгу.